Czołg podstawowy Merkawa
Sześćdziesięciotonowe cielsko jednego z najsłynniejszych, a zarazem najbardziej tajemniczych współczesnych czołgów, robi ogromne wrażenie nawet na tych, którym nie są obce arkana budowy wozów bojowych.
Sześćdziesięciotonowe cielsko jednego z najsłynniejszych, a zarazem najbardziej tajemniczych współczesnych czołgów, robi ogromne wrażenie nawet na tych, którym nie są obce arkana budowy wozów bojowych.
W 1933 roku Departament Aeronautyki rozpoczął poszukiwania w celu znalezienia następcy R – XIII. W konsekwencji złożono kilka propozycji na nowy samolot obserwacyjny. Projekt R – XXI, oraz RWD – 12 nie spełniały wymogów i nie przewyższały charakterystykami lotnymi R – XIII.
Istnieje bardzo niewiele samolotów bojowych równie charakterystycznych co A-10 Thunderbolt. Takie elementy jak skrzydła w kształcie krzyża, czy umieszczony tuż pod nosem samolotu wylot potężnego działka nadają specyficzny „klimat” tej maszynie. Bo A-10 jest naprawdę „specyficzny”. W starciu ze zwykłym samolotem myśliwskim w walce powietrznej 1 na 1 nie miałby raczej żadnych szans. Jest powolny i mało zwrotny. Można go bardzo łatwo wykryć za pomocą radaru. Czy mawięc w ogóle jakieś atuty konieczne na współczesnym polu walki?
Amerykańskie lotniskowce typu Nimitz to największe i najsilniejsze jednostki bojowe, jakie kiedykolwiek pływały po wodach świata. Od czasów II wojny światowej rola lotniskowców zaczęła ogromnie wzrastać.
Eksperci w dziedzinie wywiadu i sabotażu. Siły owiane legendą, demony wojny, przerażające w czasach zimnej wojny wojskowych i polityków NATO. Ich głównym zadaniem było przygotowanie generalnego ataku na Europę Zachodnią. Ten nieznany i i niewidoczny wróg miał budzącą strach reputację.
We współczesnych konfliktach zbrojnych coraz większą role odgrywają jednostki specjalne, czego najlepszym przykładem jest ostatni konflikt w Iraku, gdzie operowało blisko 10 tys. komandosów.
Bojowy wóz piechoty Marder 1 zbudowano na uniwersalnym podwoziu gąsienicowym, opracowanym na początku lat sześćdziesiątych z myślą o całej rodzinie pojazdów opancerzonych.
Bojowy wóz piechoty, gąsienicowy, pływający, opracowany i produkowany przez amerykańską firmę FMC Corporation z San Jose w Kalifornii dla armii amerykańskiej. Nazwa wozu pochodzi od nazwiska gen. Omara N. Bradleya.
Bojowy wóz piechoty BWP-1 (z rosyjskiego Bojewaja Maszyna Piechoty) zademonstrowano publicznie w 1967 roku, od razu wywarł spore wrażenie na Zachodzie, zwłaszcza ruchliwością i uzbrojeniem.
Historia niemieckich kutrów torpedowych, zwanych Schnellbootami, rozpoczyna się dość nietypowo w latach 30-tych naszego stulecia. Głównodowodzący Kriegsmarine – Erich Reader po wypowiedzeniu przez Niemcy ograniczeń wersalskich rozpoczął realizację swojego programu rozbudowy floty.