Sikorsky i amerykańskie siły zbrojne podpisały aneks do kontraktu na produkcję śmigłowców serii H-60. Na mocy zmodyfikowanej umowy zakupione zostaną dodatkowe śmigłowce transportowe UH-60M i ratownictwa bojowego HH-60W.
Czterdzieści dodatkowych UH-60M będzie kosztowało 525,3 miliona dolarów. Trzydzieści osiem z nich jest przeznaczonych dla amerykańskich sił zbrojnych, a dwa pozostałe zamówiło przez nieujawnione państwo w ramach procedury Foreign Military Sales. Jest to wykorzystanie opcji z wcześniejszego kontraktu. Wszystkie maszyny mają zostać wyprodukowane do końca 2022 roku.
Nowe zamówienie jest realizowane w ramach pięcioletniego planu zakupowego US Army z 2017 roku. Pierwsza umowa obejmowała dostawę 257 śmigłowców transportowych UH-60M i śmigłowców ewakuacji medycznej HH-60M za 3,8 miliarda dolarów oraz zawierała opcję na 103 dodatkowe śmigłowce, która jeśli zostanie wykorzystana w całości, zwiększy wartość umowy wieloletniej do 5,2 miliarda dolarów.
Pod koniec lutego Departament Obrony zamówił również dwanaście śmigłowców ratownictwa bojowego HH-60W dla sił powietrznych. Śmigłowce zostaną zbudowane w ramach drugiej serii produkcji niskoseryjnej. Wartość umowy wynosi ponad 500 milionów dolarów.
Ogólny plan zakłada pozyskanie 113 HH-60W, które niedawno otrzymały nazwę Jolly Green II. Zastąpią one w służbie śmigłowce HH-60G Pave Hawk wprowadzone do uzbrojenia w 1982 roku. Do tej pory producent zmontował siedem HH-60W, z których dwa przechodzą próby w 413. Eskadrze Doświadczalnej w Duke Field na Florydzie.
Zobacz też: USAF testuje operacje rozproszone z udziałem F-22
(ainonline.com)