Koncern Boeing otrzymał zamówienie na dostarczenie piętnastu wielozadaniowych latających cystern KC-46A Pegasus. Zamówienie złożono w formie modyfikacji wcześniejszego kontraktu. Wartość umowy to ponad 2,6 miliarda dolarów.

Oprócz samolotów zamówiono także dwa silniki, pięć systemów z przewodem elastycznym do tankowania ze skrzydła oraz części zapasowe i sprzęt pomocniczy. Przewidywany czas na zrealizowanie kontraktu wyznaczono na marzec 2023 roku.

Pomimo zamówienia kolejnych KC-46A Boeing ciągle walczy z problemami we wcześniej dostarczonych egzemplarzach. 11 września siły powietrzne Stanów Zjednoczonych zabroniły tym samolotom wykonywania zadań transportu ładunków i pasażerów ze względu na problemy z właściwym zabezpieczeniem ładunku i foteli. Jeszcze wcześniej, w pierwszej połowie 2019 roku, z powodu śmieci i narzędzi zostawianych przez pracowników Boeinga wstrzymano loty i odmówiono odbioru kolejnych maszyn.

Dostawy nowych tankowców trwają od 25 stycznia 2019 roku. Docelowo w służbie ma być 179 samolotów tego typu.

Zobacz też: Testy operacyjne niemieckich A400M w roli tankowców

(defense.gov, airforcemag.com)

US Air Force