Wydziały prasowe i informacji wizualnej amerykańskich wojsk lądowych otrzymają niedługo nowe wyposażenie do realizacji ich misji. Program pod nazwą Tactical Digital Media będzie realizowany od wiosny tego roku, a sprzęt w pierwszej kolejności trafi do jednostek wyruszających na misje ekspedycyjne.
Według szefa wydziału informacji, generała dywizji Omara Jonesa, nowy sprzęt jest od dawna wyczekiwany przez żołnierzy i odpowiednie oddziały. Do tej pory wyposażenie takie nie było standaryzowane i każda jednostka musiała kupować go oddzielnie, co podnosiło cenę, a także utrudniało szkolenie i serwisowanie. Teraz każdy element wyposażenie otrzyma oznaczenie wojskowe i będzie mógł być zamawiany przez centralny system zaopatrzenia wojska.
Wyposażenie zamówione w ramach programu Tactical Digital Media obejmować będzie narzędzia do pozyskiwania, obrabiania i udostępniania zdjęć, dźwięków i filmów. W zestawach znajdą się cyfrowe aparaty fotograficzne z możliwością nagrywania filmów, oprogramowanie do edycji filmów, laptopy, oświetlenie, urządzenia do nagrywania w nocy i sprzęt dźwiękowy. Po uzyskaniu dodatkowych autoryzacji laptopy żołnierzy będą mogły łączyć się z wewnętrzną siecią US Army. Do tej pory łączenie sprzętu audio-wideo z siecią wojskową było zakazane ze względów bezpieczeństwa.
Testy wyposażenia odbyły się w lipcu 2017 roku w Afganistanie, a następnie na poligonach National Training Center w Fort Irwin w Kalifornii i Joint Readiness Training Center w Fort Polk w Luizjanie. Do końca września wyposażenie medialne ma się znaleźć na wyposażeniu pięćdziesięciu czterech jednostek.
Zobacz też: Pizza w suchym prowiancie dla amerykańskich żołnierzy
(army.mil)