Urugwajskie wojska lądowe zainteresowane są remontem i ograniczoną modernizacją floty kołowych wozów rozpoznawczych Cougar. W tym celu wystosowano zapytanie ofertowe, które pozwoli znaleźć przedsiębiorstwa gotowe podjąć się tego zadania. Wozy nie przejdą znacznych zmian – przyszli kontrahenci zajmą się głównie odnowieniem pojazdów, aby były zdolne do dalszej służby, a wymienione będą podzespoły i części, które uległy zużyciu.
Montevideo poszukuje chętnego na dostawę zestawów naprawczych do przekładni kierowniczej i pomp wspomagania układu kierowniczego. Ponadto prac wymaga zawieszenie pojazdów i pomniejsze komponenty, w tym filtry paliwa, oleju i powietrza. W dalszej kolejności naprawione mają być elementy układu hamulcowego i elektrycznego. Na koniec pojazdy otrzymają wizualne poprawki na zewnątrz kadłuba, w tym nowe malowanie.
Sześciokołowy Cougar wywodzi się z rodziny pojazdów rozpoznawczych AVGP (Armored Vehicle General Purpose). Powstał na bazie Piranhi I i napędzany jest turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym Detroit Diesel 6V53T o mocy 275 koni mechanicznych. Służbę w kanadyjskich wojskach lądowych Cougary rozpoczęły w 1976 roku.
Urugwaj pozyskał czterdzieści cztery używane Cougary w 2008 roku z zapasów kanadyjskich wojsk lądowych. Poddano je modyfikacji, którą zajęło się chilijskie przedsiębiorstwo państwowe Fábricas y Maestranzas del Ejército (FAMAE). Najwidoczniejszą zmianą było usunięcie dwuosobowej wieży z działem L23A1 kalibru 76 milimetrów i karabinem maszynowym kalibru 7,62 milimetra (jest to identyczna wieża jak w czołgach rozpoznawczych FV101 Scorpion).
Cougary używane są przez urugwajskich żołnierzy głównie podczas misji Organizacji Narodów Zjednoczonych.
Rok później kupiono drugą partię używanych kanadyjskich pojazdów opancerzonych z rodziny AVGP: dziewięćdziesiąt osiem transporterów opancerzonych Grizzly i pięć wozów zabezpieczenia technicznego Husky. Pojazdy te zostały zmodernizowane przez FAMAE w 2011 roku – otrzymały nowe silniki i skrzynie biegów.
Grizzly wyposażony jest w jednoosobową wieżę uzbrojoną w dwa karabiny maszynowe 12,7 milimetra i 7,62 milimetra. Pojazd ma trzyosobową załogę i może pomieścić sześciu piechurów. Husky służy do wsparcia (w tym ewakuacji) rodziny pojazdów Piranha I na polu walki. Wyposażony jest w dźwig i wciągarkę.
Zobacz też: Belgijskie Piranhe bez amunicji przeciwpancernej
(armyrecognition.com, infodefensa.com)