Oprócz kilku tragicznych wypadków, między innymi w rosyjskich wojskach lotniczych, bieżący miesiąc przyniósł także serię mniejszych, acz potencjalnie bardzo niebezpiecznych zdarzeń, których bohaterami były statki powietrzne sił morskich różnych państw, przebywające w różnych częściach świata.
5 stycznia nastąpił wypadek AV-8B przypisanego do 22. Jednostki Ekspedycyjnej Piechoty Morskiej na pokładzie śmigłowcowca desantowego USS Kearsarge typu Wasp. Okręt przebywał w tym czasie na Morzu Śródziemnym. Przewód uziemiający używany podczas tankowania został wessany do pracującego silnika Harriera. Nikt nie został ranny. Straty wyceniono na ponad 2 miliony dolarów.
16 stycznia w Indiach doszło do awaryjnego lądowania śmigłowca Chetak na terenie świątyni Chammanad Devi w stanie Kerala. Maszyna należała do południowego dowództwa marynarki wojennej. Piloci skorzystali z przygodnego lądowiska z powodu nieprawidłowych parametrów pracy silnika. Inspekcja na miejscu potwierdziła, że wiropłat wymaga naprawy. Zadecydowano o jego przewiezieniu do bazy drogą lądową.
Tego samego dnia awaryjnie lądował śmigłowiec Super Lynx (na zdjeciu) należący do 5. Eskadry Lotnictwa Morskiego niemieckiej marynarki wojennej. Maszyna prowadziła ćwiczenia z okrętem pomocniczym Werra typu Elbe w Zatoce Kilońskiej. Po pojawieniu się w kabinie alarmu o przegrzaniu jednego z silników maszyna przyziemiła, w asyście straży pożarnej, w regionalnym porcie lotniczym w Kilonii.
22 stycznia F/A-18 eskadry reprezentacyjnej amerykańskiej marynarki wojennej „Blue Angels” zmuszony był lądować awaryjnie w kalifornijskiej bazie NAF El Centro. Samolot wykonywał lot ćwiczebny przed serią zaplanowanych na nowy sezon pokazów. Przy podejściu do lądowania nie udało się wypuścić jednej z goleni podwozia głównego. Nie podano rozmiarów strat, także i tym razem jednak obyło się bez ofiar.
Zobacz też: Jest kontrakt na modyfikację F/A-18E/F dla Blue Angels
(marinecorpstimes.com, newindianexpress.com, navaltoday.com)