Selex ES opracowuje nową awionikę dla samolotów szkoleniowych Alenia Aermacchi M-345. Obejmuje ona między innymi nowy komputer pokładowy, zmodernizowany wyświetlacz HUD oraz nowe wyświetlacze wielofunkcyjne, które pilot będzie mógł wykorzystać jako jeden duży wyświetlacz.

Integracja wyposażenia z samolotem powinna nastąpić pod koniec 2016 lub na początku 2017 roku. Na ten sam rok przewidziany jest oblot prototypu M-345 z nowym silnikiem Williams FJ44-4M, po tym jak w pierwszej połowie przyszłego roku zostaną przeprowadzone próby tego silnika na samolocie M-311.

Chociaż na razie nie ma takich planów, to Selex gotowy jest dostosować swoją awionikę do zastosowania także w większym samolocie M-346, a w przyszłości także w innych konstrukcjach. Firma widzi potencjał eksportowy swojego produktu, który może znaleźć zastosowanie w przyszłym koreańskim samolocie szkoleniowym TTX, a być może także przy modernizacji pakistańskich JF-17. Dzięki modułowej budowie systemu, jego elementy mogłyby zostać użyte także na śmigłowcach i prowadzone sią już na ten temat rozmowy z AgustąWestland.

(flightglobal.com, fot. Maciej Hypś, konflikty.pl)