Saab rozpoczął montaż pierwszej sekcji samolotu szkolno-treningowego T-7A Red Hawk. Sekcja będzie wykorzystana w samolocie przeznaczonym do użycia w ramach fazy rozwoju inżynieryjnego i produkcji. Element produkowany przez szwedzką firmę obejmuje odcinek rozpoczynający się za kabiną pilotów aż do ogona.
Kontrakt na budowę pięciu samolotów przeznaczonych do prób w locie podpisano we wrześniu 2018 roku. Dodatkowo jeden kadłub zostanie będzie przeznaczony do prób statycznych, a drugi – do prób zmęczeniowych. Samoloty dołączą do dwóch latających egzemplarzy odpowiadających maszynom seryjnym.
Saab wyprodukuje siedem wspomnianych sekcji kadłubów w Linköping w Szwecji. Następnie zostaną one przetransportowane do fabryki Boeinga w St. Louis, gdzie nastąpi końcowy montaż. W przyszłości Saab będzie produkował swoje elementy w Stanach Zjednoczonych w fabryce w West Lafayette w Indianie. Rocznie będzie tam powstawać sześćdziesiąt sekcji samolotów.
Amerykańskie siły powietrzne zamierzają kupić co najmniej 351 T-7A do szkolenia pilotów. Pierwsze egzemplarze powinny być dostarczone w 2023 roku do bazy Randolph. Osiągnięcie wstępnej gotowości operacyjnej jest zaplanowane na kolejny rok. Poza Boeingiem i Saabem w produkcję samolotu są zaangażowane między innymi General Electric, Triumph Group, Collins Aerospace, L3 Technologies i Elbit Systems.
Zobacz też: Nowy śmigłowiec chińskich wojsk lądowych
(janes.com)