Kolejne i zarazem ostatnie samoloty wielozadaniowe F-16C Block 52+, przeznaczone dla wojsk lotniczych naszego kraju w ramach programu „Peace Sky”, powinny opuścić ląd amerykański już 7 grudnia i dotrzeć do Polski 9 grudnia. Lądowanie samolotów, przeznaczonych dla obecnej 10. Eskadry Lotnictwa Taktycznego podległej 32. Bazie Lotniczej w Łasku, ma jednak nastąpić w Krzesinach, gdzie samoloty zostaną formalnie przejęte od USAF.

Po oblocie oraz niezbędnych testach, odlot z lotniska zakładów Lockheed Martin Aeronautics Company w Fort Worth ostatnich 3 egzemplarzy samolotów F-16 zakupionych przez Polskę w ramach programu „Peace Sky” miał miejsce 2 grudnia. Należy jeszcze raz podkreślić iż są to już ostatnie samoloty z zaplanowanych dostaw dla Polskich Sił Powietrznych. Warto zaznaczyć iż jednym z samolotów mających przylecieć do naszego kraju ma być F-16C Block 52+ o numerze burtowym „4040”. Był to bowiem pierwszy egzemplarz z serii produkcyjnej przeznaczonej dla Polski, który został oblatany dni 14 marca 2006 roku i od tamtego dnia służył zakładom lotniczym z Fort Worth do testowania modułów awioniki i tym samym ewentualnego poprawiania niedoróbek oraz błędów oprogramowania w systemach bojowych kolejnych egzemplarzy.

Zanim nastąpi formalne przyjęcie maszyn na uzbrojenie, pozostają one zgodnie z zasadami kontraktów FMS własnością rządu USA, mimo wykonywania pod niebem tego kraju lotów z polskimi szachownicami na kadłubach. Dostawy uzbrojenia i sprzętu specjalnego, w tym zasobników rozpoznawczych dla eskadry w Łasku, będą realizowane jeszcze przez przez co najmniej kilkanaście miesięcy. Wkrótce nastąpi zapewne zmiana systemu dostaw części zamiennych i serwisu oraz systemu szkolenia techników i pilotów, gdyż wydolność obecnego systemu budzi jeszcze pewne zastrzeżenia. Jednocześnie okazuje się być zbyt kosztowny dla strony polskiej.

Nowymi partnerami w użytkowaniu F-16C/D mogą okazać się Grecja oraz Izrael. Według niepotwierdzonych informacji Izrael ma dostarczyć elektroniczny system wsparcia eksploatacji tych samolotów – jedyny sprawdzony w warunkach bojowych.