W ubiegłym miesiącu informowaliśmy o wadliwym zaprojektowaniu mocowań dla ładunków i siedzeń w kabinie transportowej latającej cysterny KC-46A Pegasus. W czasie lotu mocowania puszczały, co mogło doprowadzić do przesuwania się ładunków, gwałtownej zmiany położenia środka ciężkości i katastrofy samolotu. Dowództwo amerykańskich sił powietrznych wydało zakaz przewozu ładunków i pasażerów w KC-46, ale Boeing rozpoczął już wdrażanie poprawek do tego elementu.
Nowe mocowanie zostało już opracowane, przetestowane i zaakceptowane przez siły powietrzne. Na razie zmodyfikowane elementy są instalowane w samolotach będących w produkcji, a w ciągu kilku tygodni powinny zostać zastosowane również w samolotach już dostarczonych. Dowództwo amerykańskiego lotnictwa wojskowego nie określiło jeszcze daty zniesienia zakazu transportu ludzi i ładunków.
Mimo wadliwych mocowań w czasie żadnego z dotychczasowych lotów nie doszło do sytuacji całkowitego wyczepienia się palety z ładunkiem. Odpinały się tylko pojedyncze zaczepy, a reszta trzymała ładunek, więc nie doszło do ani jednej sytuacji krytycznej. Do tej pory dostarczono dwadzieścia trzy KC-46A, a kolejne cztery zostały już zaakceptowane przez zamawiającego, ale jeszcze nie dostarczone. US Air Force zamierza pozyskać łącznie 179 Pegasusów.
Zobacz też: Pierwsze operacyjne tankowanie KC-46
(airforce-technology.com)