Boeing dostarczył US Army i innym użytkownikom na świecie 500. śmigłowiec szturmowy AH-64E Apache Guardian. Śmigłowce tego typu są budowane od podstaw, ale powstają również jako modernizacja wcześniejszych wersji AH-64. Modernizacja do wersji AH-64E określana jest po angielsku jako remanufacture – wyprodukowanie od nowa. Jest to bowiem kompleksowy proces obejmujący nie tylko wymianę silników (na T700-GE-701D) i praktycznie całego wyposażenia elektronicznego.
W porównaniu ze starszymi wersjami wersja E charakteryzuje się zwiększoną przeżywalnością, niższymi kosztami operacyjnymi i lepszymi osiągami.
Pierwsze egzemplarze AH-64E zostały dostarczone w 2011 roku. Od tej pory śmigłowce brały udział w kilku operacjach bojowych i pokojowych. Do tej pory flota AH-64 należąca do US Army wylatała łącznie ponad 4,5 miliona godzin. Ogółem do klientów na całym świecie dostarczono już ponad 2400 śmigłowców tego typu. W maju zeszłego roku Departament Stanu zgodził się na sprzedaż kolejnych dwudziestu czterech AH-64E Katarowi, a w listopadzie wyrażono zgodę na dostawę trzydziestu sześciu maszyn do Maroka.
W 2018 roku lotnictwo wojsk lądowych Stanów Zjednoczonych wstrzymało przyjmowanie dostaw AH-64E. Zastrzeżenia zgłoszono odnośnie do nakrętek blokujących sworznie, które z kolei zapewniają zamocowanie łopat do głowicy wirnika głównego, a które w wilgotnym, nadmorskim klimacie i pod wpływem dużych obciążeń wykazywały zbyt niską odporność na korozję. W ciągu kilkunastu tygodni producent wprowadził odpowiednie poprawki.
Zobacz też: Irackie lotnictwo zaatakowało islamistów w Syrii
(airforce-technology.com)