Naczelne dowództwo belgijskich sił zbrojnych podjęło decyzję o czasowym wycofaniu z linii partii samochodów terenowych Iveco LMV Lynx. Jest to skutek wykrycia pęknięć podwozia w czasie inspekcji pojazdów. Sprawa dotyczy 120 samochodów z dodatkowym uzbrojeniem i opancerzeniem. 320 pojazdów bez dodatkowego wyposażenia pozostaje w służbie bez zmian.
Inspekcja była prowadzona w samochodach w ramach rutynowego zarządzania ryzykiem. Pęknięcia wykryto w takich miejscach podwozia, które wymagają całkowitego rozmontowania samochodu, aby się do nich dostać. Nie wiadomo jeszcze, w ilu samochodach występuje ta usterka. Wszystkie podejrzane egzemplarze zostaną prześwietlone promieniami Roentgena.
Dwadzieścia dziewięć podejrzanych samochodów znajduje się obecnie na misjach zagranicznych, a kolejnych dwadzieścia sześć jest wykorzystywanych do ochrony lotnisk. Również one zostały wycofane z użytkowania i będą sprawdzone w pierwszej kolejności.
Lekkie pojazdy terenowe Lynx zostały kupione w 2007 roku z myślą o wykorzystaniu ich jako pojazdów ogólnego przeznaczenia w czasie misji zagranicznych. Później wachlarz ich możliwości został rozszerzony o możliwość przenoszenia lekkiego uzbrojenia. Samochody są wykorzystywane również przez służby sanitarne.
Zobacz też: Ciąg dalszy krytyki belgijskich F-35
(defense-aerospace.com)