Pierwszy egzemplarz latającej cysterny KC-46 wznowił w tym tygodniu testy w powietrzu odbywając dwa kilkugodzinne loty nad stanem Waszyngton. Maszyna oznaczona EMD-1 wykonała swój pierwszy lot w grudniu ubiegłego roku przebazowując się z Everett do Seattle, a w czasie obecnych lotów badane były charakterystyki pilotażu i funkcjonalność samolotu.

Następnym etapem prób będzie już lot z zainstalowanym bomem do podawania paliwa i podskrzydłowymi zasobnikami w giętkimi wężami. Ta część procesu certyfikacji KC-46 obędzie się w ciągu najbliższych tygodni.

Jeszcze w tym roku Boeing powinien dostarczyć do prób cztery samoloty. Przedstawiciel firmy powiedział, że mimo zanotowanych opóźnień firma powinna osiągnąć ten cel i zbudować w tym czasie dwa w pełni wyposażone KC-46A oraz dwa „czyste” Boeingi 767-2C, które stanową bazę dla latającej cysterny. Do 2017 roku dostarczonych ma być osiemnaście gotowych do służby KC-46, a cale zamówienie opiewa na 179 tych samolotów, które mają być dostarczone do 2027 roku.

(flightglobal.com, fot. Boeing)