Textron zaprosił grupę kadetów szkolących się na pilotów USAF do przetestowania samolotów Beechcraft AT-6 i Scorpion. W czasie tygodniowego pobytu w zakładach producenta w Wichita uczniowie odbyli dwanaście lotów Scorpionem i siedem AT-6. Producent reklamuje oba samoloty jako doskonałe platformy wielozadaniowe dla klientów krajowych i zagranicznych.

Pierwszy Scorpion został wyprodukowany w 2013 roku, a drugi ma do niego dołączyć w drugim kwartale 2016 roku. Samolot wykonywał po trzy loty dziennie i z sukcesem ukończył wszystkie zadania. – Po każdym locie Scorpion szybko wracał w powietrze, ze średnim czasem obsługi naziemnej wynoszącym trzydzieści jeden minut i najlepszym czasem dwudziestu minut. Także AT-6 spisał się wyśmienicie w czasie swoich siedmiu lotów prezentując stuprocentową gotowość do lotów i z powodzeniem wykonując wszystkie misje – ogłosiła firma w komunikacie prasowym.

– Demonstracja nie tylko pozwoliła nam przestawić możliwości samolotów, ale także uzyskać opinie, które pozwolą udoskonalić maszyny przed wejściem na rynek – powiedział prezes Beechcrafta Russ Bartlett.

Po prezentacji dla kadetów Scorpion poleciał do jednego z krajów Ameryki Południowej, aby zaprezentować się potencjalnemu klientowi. W czasie tej trwającej dziesięć dni podróży samolot pokonał ponad 6600 mil i wykonał siedemnaście lotów w łącznym czasie dwudziestu ośmiu godzin, a także wziął udział w kilku prezentacjach naziemnych w tym w sztabach amerykańskich Southern Command i Central Command na Florydzie.

(flightglobal.com, fot. Maciej Hypś, konflikty.pl)