Według kilku bliskowschodnich serwisów informacyjnych Kair prowadzi zaawansowane negocjacje w sprawie nabycia śmigłowców NH90 w wariancie pokładowym (NATO Frigate Helicopter). Maszyny miałyby bazować na nowo nabytej przez marynarkę wojenną Egiptu fregacie eks-Normandie (D651) typu FREMM (Frégate Européenne Multi-Missions) i przemianowanej już na Tahija Misr (Niech żyje Egipt). Egipt dziś opiera swoją flotę powietrzną marynarki wojennej na dziesięciu wiropłatach SH-2G(E) Super Seasprite nabytych od US Navy i częściowo zmodernizowanych przez Amerykanów.

Mimo że negocjacje są w toku, prawdopodobnie Egipcjanie będą musieli jakiś czas wstrzymać się z zakupem. Priorytetem jest bowiem pomyślne doprowadzenie do końca transakcji dwóch korwet typu Gowind z francuskim koncernem DCNS. Obecnie żaden przedstawiciel Airbus Helicopters ani NHIndustries nie udzielił jakichkolwiek wyjaśnień na temat tych pogłosek. Niemniej jednak NH90 NFH są bardzo mocno promowane w Egipcie, zwłaszcza po przejęciu przez Egipcjan fregaty typu FREMM. Śmigłowce tego typu uzyskały pełną gotowość operacyjną we francuskiej marynarce wojennej i według francuskich ekspertów stanowić będą wraz z Tahija Misr niezwykle udane połączenie w zakresie zwalczania okrętów podwodnych. Do publicznej wiadomości nie dostały się jednak żadne szczegóły potencjalnej transakcji. Nie wiadomo ile sztuk Egipcjanie chcieliby docelowo zamówić i jaka byłaby wartość operacji.

Na dzień dzisiejszy około 245 śmigłowców tego typu trafiło już na wyposażenie lotnictwa marynarek wojennych różnych państw. Są w służbie w Niemczech, Francji, Włoszech, Holandii, Szwecji, Finlandii, Norwegii, Grecji, Omanu, Belgii, Australii i Nowej Zelandii. W ostatnim czasie list intencyjny w sprawie sprzedaży dwunastu śmigłowców NH90 TTH i dziesięciu NH90 NFH podpisało katarskie ministerstwo obrony.

(navyrecognition.com; fot. Julian Herzog na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe)