Boeing ukończył modernizację pierwszego egzemplarza myśliwca F/A-18 Super Hornet do standardu Block III w ramach realizacji pierwszej fazy programu Service Life Modification (SLM). Realizacja całego programu jest zaplanowana na piętnaście lat i będzie kosztowała 7,8 miliarda dolarów. Prace są prowadzone w zakładach Boeinga w St. Louis w Missouri i San Antonio w Teksasie.
W ramach realizacji pierwszej fazy modernizacji każdy myśliwiec przechodzi szczegółowy przegląd oraz naprawę i wzmocnienie poszczególnych elementów, dzięki czemu resurs płatowca jest zwiększany z 6000 do 7500 godzin. Koszt modernizacji jednego F/A-18 w pierwszej fazie wynosi 10 milionów dolarów.
Druga faza programu SLM będzie polegała na znacznym zwiększeniu potencjału myśliwca. Modyfikacji i wzmocnieniu poddane będą elementy wykorzystywane przy startach z katapulty i lądowaniach na lotniskowcu oraz inne elementy płatowca, co pozwoli zwiększyć resurs do 10 tysięcy godzin. Dzięki temu będzie można wydłużyć służbę myśliwców o mniej więcej dwadzieścia lat.
Ponadto w drugiej fazie modernizacji unowocześniona będzie duża część awioniki. Głównym punktem modernizacji jest zainstalowanie szybkiego łącza wymiany danych, dzięki czemu Super Hornety Block III będą mogły błyskawicznie przekazywać i odbierać w czasie rzeczywistym duże ilości danych z innych myśliwców i samolotów wczesnego ostrzegania E-2D. Dodatkowo samoloty zostaną wyposażone w termonamierniki drugiej generacji. Zmodernizowane myśliwce zostaną także wyposażone w konforemne zbiorniki paliwa.
Jedna piąta samolotów zostanie zmodernizowana w zakładach w St. Louis, a pozostałe – w San Antonio. W momencie osiągnięcia pełnej wydajności Boeing będzie dostarczał zmodyfikowanego Super Hornet Block III co dziewięć dni.
Zobacz też: Pakistan kupi egipskie Mirage’e 5
(key.aero)