Airbus Defence and Space przekazała meksykańskiej marynarce wojennej (Armada de México) pierwszy samolot transportowy C295W (oznaczenie na kadłubie ANX-1524) wyposażony w tak zwane winglety, skrzydełka aerodynamiczne. Od tej pory wszystkie samoloty tego typu będą produkowane właśnie w tym wariancie. Według producenta dzięki modyfikacjom zmniejszeniu ulegnie zużycie paliwa nawet podczas pracy na dużych wysokościach i w wysokich temperaturach. Szacuje się, że podczas dalekodystansowych lotów będzie to około cztery procent mniej w stosunku do standardowego C295. W przeliczeniu na liczby bezwzględne długotrwałość lotu zostanie zwiększona w zakresie od trzydziestu do sześćdziesięciu minut, zaś pułap około siedemset metrów w porównaniu do obecnego. Wreszcie ładowność może wzrosnąć nawet o jedną tonę.
Dodatkowo nowy wariant popularnego C295W wyposażono w silniki Pratt & Whitney PW127 o zwiększonej mocy. Dzięki lepszemu przystosowaniu do działania w warunkach hot-and-high samolot będzie zdolny do wykonywania przelotów nad terytorium górzystym oraz w wysokich temperaturach. Poza tym poprawią się osiągi podczas wznoszenia statku powietrznego. Modyfikacja zwiększyła jednak masę samolotu o 120 kilogramów w związku z montażem dwóch sztuk wingletów i koniecznością zmiany konstrukcji skrzydła.
Nie wiadomo, czy to ulepszenie może być stosowane w innych samolotach C295 używanych przez meksykańską marynarkę wojenną. Jednak jak na razie Meksykanie się tym bardzo nie przejmują. Admirał José María García Macedo oświadczył, że obecnie to nie jest żaden problem. Macedo jest pewien, że nowa wersja samolotu w pełni wynagrodzi braki w posiadanej flocie.
(defensa.com; fot. materiały prasowe Airbus Defence and Space)