Pochodząca z Luksemburga spółka CAE Aviation (nie mylić ze kanadyjską CAE zajmującą się szkoleniem) wystawiła na targach Paris Air Show samolot rozpoznawczy Saab 340B ISR. W 2013 roku tę samą maszynę skonfigurowaną do roli morskiego samolotu patrolowego prezentował Saab.
Po zmianie właściciela zmieniła się także konfiguracja wyposażenia samolotu. Znajdująca się z tylu kadłuba wysuwana głowica FLIR Systems Star Safire EO/IR została zastąpiona przez głowicę L3 Wescam MX-15, a z przodu kadłuba dodano drugą głowicę – MX-20. Dodatkowo samolot wyposażono w radar AESA z syntetyczną aperturą do śledzenia i wskazywania ruchomych i stałych celów lądowych.
Wyposażenie rozpoznania elektronicznego obejmuje odbiornik AIS, lokalizator kierunku z możliwością geolokacji telefonów komórkowych i satelitarnych, szybkie łącze satelitarne, łącze przesyłu danych po linii wzroku i system przesyłu danych na ląd podobny do systemu ROVER. Wnętrze samolotu było niedostępne, ale na przedstawionych grafikach widać było cztery konsole operatorskie i jeden dodatkowy fotel.
CAE Aviation zajmuje się świadczeniem usług rozpoznawczych i mapowania na zlecenie agencji rządowych i firm komercyjnych. Firma posiada również samoloty Beechcraft King Air, Fairchild Merlin III/IV, Cessna Grand Caravan i CASA 212 Aviocar.
Zobacz też: Prezentacja Globaleye’a
(ainonline.com)