Konsorcjum Polskiej Grupy Zbrojeniowej i PGZ Stoczni Wojennej zawarło z Komendą Portu Wojennego w Gdyni umowy na naprawę główną i dokową fregaty rakietowej ORP Generał Tadeusz Kościuszko i okrętu hydrograficznego ORP Arctowski. Umowy zakładają przeprowadzenie prac naprawczych, remontowych, konserwacyjnych oraz modernizacyjnych.
Naprawy realizowane będą przez konsorcjum PGZ i PGZ Stocznia Wojenna. Całościowa wartość podpisanych umów wynosi 99 milionów złotych brutto, odpowiednio 49 milionów dla Kościuszki i 50 milionów dla Arctowskiego. Ze strony konsorcjum umowę podpisali: Sebastian Chwałek, wiceprezes PGZ, Radosław Domagalski-Łabędzki, członek zarządu PGZ, Konrad Konefał, prezes PGZ SW oraz komandor Jarosław Wypijewski, komendant Komendy Portu Wojennego w Gdyni.
– Zlecenie naszej grupie prac remontowo-modernizacyjnych na ORP Kościuszko i ORP Arctowski traktujemy jako potwierdzenie naszych referencji i kompetencji w zakresie w diagnostyki, serwisowania oraz utrzymywania gotowości operacyjnej okrętów wojennych. Kompetencje pozyskiwane przez naszych pracowników z pewnością przydadzą się w realizacji kolejnych zamówień i projektów dla Marynarki Wojennej – powiedział Sebastian Chwałek, wiceprezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
ORP Generał Tadeusz Kościuszko to fregata typu Oliver Hazard Perry. Na podstawie umowy między rządami Stanów Zjednoczonych i Polski od 28 czerwca 2002 roku znajduje się we flocie naszej Marynarki Wojennej.
ORP Arctowski to polski okręt hydrograficzny projektu 874. Okręt ten został zaprojektowany w Polsce i zbudowany w Stoczni Północnej w Gdańsku. Jednostka przeznaczona jest do realizacji działań z zakresu zabezpieczenia nawigacyjno-hydrograficznego operacji Marynarki Wojennej oraz na rzecz gospodarki morskiej i bezpieczeństwa żeglugi. Do jej zadań należy:
- prowadzenie prac sondażowych,
- prowadzenie prac hydrograficznych,
- prowadzenie prac meteorologicznych,
- prowadzenie prac oceanograficznych,
- prowadzenie działalności naukowo badawczej dla instytucji cywilnych,
- prowadzenie działań ratowniczych;
- stawianie i wybieranie pływających oznakowani nawigacyjnych,
- monitorowanie ruchu jednostek pływających.
Zobacz też: Naprawa KNM Helge Ingstad może kosztować 1,5 mld dolarów
(informacja prasowa)