Ares Aeroespacial e Defesa, brazylijska filia izraelskiego przedsiębiorstwa Elbit Systems, wprowadziła na rynek pakiet ulepszeń dla gąsienicowych transporterów opancerzonych M113BR używanych przez wojska lądowe Brazylii. Wóz otrzymał lekki, stabilizowany zdalnie sterowany moduł uzbrojenia REMAX III.
Według serwisu Jane’s 360, który opiera się na źródłach branżowych, brazylijskie siły zbrojne wyraziły zainteresowanie instalacją modułu na wielu pojazdach. Wcześniej BAE System we współpracy z tamtejszymi wojskami lądowymi zmodernizował 150 M113B do konfiguracji M113BR (lokalne oznaczenie dla wariantu M113A2 Mk1) i kończy unowocześniać partię 236 transporterów. Wszystkie M113BR zachowały jednak oryginalne uzbrojenie.
Należący do korpusu piechoty morskiej M113 MB1 z modułem REMAX III uzbrojonym w karabin maszynowy M2HB kalibru 12,7 milimetra zaprezentowano podczas salonu przemysłu obronnego LAAD w Rio de Janeiro. Nowe uzbrojenie zamontowano w miejscu tymczasowo usuniętego standardowego modułu W&E Platt MR555. REMAX III zintegrowano z transporterem M113 MB1 zamiast M113BR ze względu na bliskość tego pierwszego, który znajduje się w Rio de Janeiro.
Przedsiębiorstwo Ares zaproponowało również instalację dzienno-nocnego systemu obserwacji dookoólnej Sentinel 360 stopni, produkowanego przez belgijską OIP Sensor Systems. W M113 MB1 zainstalowano także nahełmowy system celowniczy dowódcy i kierowcy Iron Vision działający w technice rzeczywistości rozszerzonej.
Wszystkie zmiany mają istotnie zwiększyć świadomość sytuacyjną, gdyż żołnierze będą mogli obserwować środowisko zewnętrze w zakresie 360 stopni i w każdych warunkach pogodowych w dzień i w nocy.
REMAX III powstał staraniem przedsiębiorstwa Ares Aeroespacial e Defesa porozumieniu z Centrum Technologicznym Brazylijskich Wojsk Lądowych. Moduł uzbrojenia może składać się zasadniczo z żyrostabilizowanej wieżyczki z uzbrojeniem w postaci karabinu maszynowego MAG58 kalibru 7,62 milimetra lub M2HB kalibru 12,7 milimetra, czterema wyrzutniami granatów dymnym kalibru 76 milimetrów i systemem czujników, w tym głowicą elektrooptyczną Eoptris 2.0.
Zobacz też: Brazylijczycy zmodernizują kolumbijskie pojazdy wojskowe
(janes.com)