W komunikacie wystosowanym na koniec października Sikorsky poinformował, że na różnych etapach produkcji są dwadzieścia dwa śmigłowce transportowe CH-53K King Stallion. Wszystkie są produkowane na zamówienie amerykańskiej piechoty morskiej, która zamierza pozyskać 200 egzemplarzy.

Linia montażowa śmigłowców CH-53K znajduje się w Stratford w stanie Connecticut, głównymi dostawcami komponentów kadłuba są Spirit, GKN, EDO i Aurora. Z kolei GE Aviation dostarcza silniki GE38. Wśród innych dostawców są między innymi Northrop-Grumman, Donaldson, LORD and CPI Aero.

CH-53K zadebiutował na rynku międzynarodowym na tegorocznych targach ILA w Berlinie. W ostatnim czasie z powodzeniem ukończył próby w locie w środowisku z ograniczoną widzialnością. Testy prowadzono na pustyni w Arizonie.

W maju piechota morska otrzymała cztery prototypy i jeden śmigłowiec próby do demonstracji działania różnych systemów (System Demonstration Test Article), które od tego czasu spędziły w powietrzu ponad 1200 godzin.

Zobacz też: CH-53K najdroższym seryjnym śmigłowcem na świecie?

(helis.com)

Maciej Hypś, Konflikty.pl