Departament Obrony Stanów Zjednoczonych i koncern General Dynamics Land Systems podpisały 5 października kontrakt, którego przedmiotem jest modernizacja kadłubów 173 kołowych transporterów opancerzonych Stryker. Wartość umowy określono na 383 miliony dolarów.

Przebudowa polegać będzie na zastosowaniu podwozia w kształcie litery V, aby poprawić odporność na skutki wybuchów min i improwizowanych ładunków wybuchowych. Modernizacja jest wynikiem doświadczenia zebranego w ramach operacji w Iraku i Afganistanie. Unowocześnieniu podlegać będzie większość wozów, z wyjątkiem rozpoznawczych M1127 i M1135 oraz bojowych M1128 Mobile Gun System. Prace będą wykonywane w zakładach przedsiębiorstwa, między innymi w Sterling Heights w stanie Michigan, i mają zakończyć się do końca kwietnia 2021 roku.

W ubiegłym roku poinformowano, że w toku jest przezbrajanie bojowych wozów piechoty Stryker w zdalnie sterowany moduł uzbrojenia Protector Medium Caliber Remote Weapon Station z armatą automatyczną XM813 kalibru 30 milimetrów. Pojazdy brały udział w testach na poligonie ośrodka wojskowego Aberdeen Proving Ground w amerykańskim stanie Maryland. Później pojazdy trafiły do Rose Barracks w Vilsecku w Niemczech. Celem tej modernizacji było zwiększenie zakresu niszczonych celów. Od tej pory Strykery mogą neutralizować lekko opancerzone pojazdy bojowe.

Zobacz też: Testy lżejszego Trophy na Strykerach w 2019 roku

(nasdaq.com, defence-blog.com)

Pfc. Michael Bradley, US Army