Koncern Northrop Grumman pochwalił się instalacją stacji radiolokacyjnej AN/APG-83 Scalable Agile Beam Radar (SABR) w myśliwcu wielozadaniowym F/A-18C Hornet Korpusu Piechoty Morskiej. Modyfikację zakończono 2 sierpnia w Marine Corps Air Station Miramar w Kalifornii.

Instalacja SABR-a na Hornecie dowodzi – jak przekonuje koncern – że radiolokator ten jest opcją niskiego ryzyka wśród dostępnych możliwości wymiany radarów w F/A-18C/D. SABR dał się bezproblemowo zintegrować z instalacją elektryczną, instalacją chłodzącą i awioniką maszyny.

– Celem Korpusu Piechoty Morskiej jest zmodyfikowanie znajdującego się już w produkcji i w służbie radaru AESA, który będzie pasować do F/A-18C/D pod względem rozmiaru, masy oraz zapotrzebowania na energię elektryczną i chłodzenie – tłumaczy wiceprezes Northropa Grummana do spraw systemów awionicznych Greg Simer. – Udowodniliśmy, że nasz produkowany już APG-83 SABR pasuje do F/A-18C/D, osiągnęliśmy postawiony cel i zaprezentowaliśmy dojrzałość techniczną niezbędną do wypełnienia harmonogramu określonego przez Korpus.

Walka toczy się o zamówienie na modyfikację około stu Hornetów w wersji C/D. Głównym konkurentem Northropa Grummana będzie Raytheon z radarem AN/APG-84.

Zobacz też: Ruszył przetarg na myśliwce dla Finlandii

(informacja prasowa Northropa Grummana)

Northrop Grumman