Firma Vigor zdobyła kontrakt na budowę nowych barek desantowych dla US Army. Jest to jednocześnie największa umowa w dziejach przedsiębiorstwa.
Za niemal 980 milionów dolarów powstanie Maneuver Support Vessel (Light), w skrócie nazywany MSV(L). Do roku 2019 ma powstać prototyp. W ciągu kolejnych trzech lat przejdzie on serie testów, po których powstaną cztery jednostki serii informacyjnej. Wreszcie w latach 2023–2027 US Army ma otrzymać 32 sztuki.
MSV(L) mają zastąpić w służbie wysłużone LCM-8, zaprojektowane jeszcze w latach 50. W stosunku do poprzedników nowe barki desantowe mają charakteryzować się lepszą dzielnością morską, większą elastycznością operacyjną i niezawodnością oraz niższymi kosztami eksploatacji. US Army żąda barki, która będzie radzić sobie dobrze tak na pełnym morzu, jak i wodach przybrzeżnych i śródlądowych. Poprawie mają ulec także osiągi, LCV(L) mają mieć zasięg 360 mil morskich oraz osiągać prędkość 18 węzłów. Dla LCM-8 wartości te wynoszą 332 mile morskie i 12 węzłów bez ładunku. Na razie Vigor nie zdradza szerszych szczegółów projektu.
Wśród wymogów stawianych przed nowymi barkami jest możliwość przewożenia czołgów podstawowych M1 Abrams, transporterów opancerzonych Stryker oraz pojazdów JLTV. W pracach nad MSV(L) uczestniczą także BMT, Gladding-Hearn oraz Northrop Grumman.
Zobacz też: Nowa strategia US Marine Corps
(bmt.org, marinelog.com)