Francja przeprowadzi modernizację swoich samolotów wczesnego ostrzegania i kontroli E-3F, co pozwoli im zostać w służbie przynajmniej do 2035 roku. Prace obejmą wymianę oprzyrządowania kokpitu, w którym miejsce przyrządów analogowych zajmą przyrządy cyfrowe, w tym pięć wielofunkcyjnych wyświetlaczy ciekłokrystalicznych. Ponadto zamontowany zostanie cyfrowy autopilot.
Modernizacja powoli samolotom na spełnienie obecnych i przyszłych regulacji prawnych dotyczących nawigacji i kontroli ruchu lotniczego. Ponadto załoga odpowiedzialna za sam lot zostanie zredukowana z czterech do trzech osób.
Modernizacja została opracowana przez Boeinga na wzór tych przeprowadzonych w samolotach amerykańskich i NATO-wskich. Prace zostaną wykonane przez Air France Industries KLM Engineering & Maintenance i rozpoczną się w 2019 roku. Będą one prowadzone przy okazji planowych przeglądów samolotów, tak by pozostawały poza linią jak najkrócej. Gotowość operacyjna po modernizacji ma być osiągnięta w 2022 roku.
Modernizacja zwiększy możliwości i niezawodność E-3F, a także zmniejszy koszty ich utrzymania. Ponadto w ramach tego samego kontraktu wykonawca musi zapewnić siedmioletni okres serwisowania samolotów. Air France Industries KLM Engineering & Maintenance i Boeing współpracowały już wcześniej przy okazji modernizacji komputerów pokładowych i konsoli operatorów na pokładach E-3F. Pierwsze maszyny po tych zmianach zostały dostarczone w 2014 roku.
(flightglobal.com)