Hiszpania zredukuje swoje zamówienie na transportowce A400M z dwudziestu siedmiu do czternastu samolotów. Za zaoszczędzone pieniądze zostaną zamówione trzy latające cysterny A330 MRTT oraz zrealizowany będzie remont trzynastu C295.
Ponadto porozumienie rządu hiszpańskiego z Airbusem zakłada pomoc tego pierwszego w sprzedaży do państw trzecich pozostałych trzynastu A400M, które nie zostaną dostarczone Hiszpanii. Pierwszy hiszpański A400M ma być dostarczony w przyszłym roku, a ostatni w 2022 roku.
Aktualizacja:
W odpowiedzi na błędne informacje pojawiające się w mediach dotyczące redukcji hiszpańskiego zamówienia na A400M, Airbus Defence and Space wydał oficjalne oświadczenie:
Airbus Defence and Space przyjął uzgodnienia z Hiszpanią dotyczące zmian w harmonogramie dostaw floty A400M zgodnie z ewoluującym zapotrzebowaniem sektora obronnego Hiszpanii i budżetem obronnym. Umowa ta stanowi jasne wytyczne dla harmonogramu produkcyjnego A400M w kolejnej dekadzie i zapewnia, że transformacja floty transportowej Hiszpanii poprzez nabycie A400M odbywa się w racjonalny i zrównoważony sposób.
Tak więc Hiszpania nie zredukowała swojego zamówienia, a jedynie przełożyła dostawę trzynastu transportowców po 2024 roku i Airbus wyraził na to zgodę.
(defenseworld.net, fot. Maciej Hypś, konflikty.pl)