Antonow poinformował, że mimo wprowadzonej na Ukrainie kwarantanny związanej z epidemią koronawirusa SARS-CoV-2 budowa samolotu transportowego An-178 przeznaczonego dla Peru posuwa się do przodu. Decyzja o zamówieniu samolotu dla peruwiańskiej policji zapadła w drugiej połowie 2019 roku.

W tej chwili sekcja nosowa i środkowa część kadłuba znajdują się w końcowej fazie produkcji. Zakończyła się produkcja środkowej części skrzydeł, dźwigarów prawego i lewego skrzydła oraz całego usterzenia ogonowego. Także pylony mocujące silniki są gotowe do integracji z resztą samolotu.

– W ramach możliwości staramy się kontynuować budowę samolotu w warunkach kwarantanny i separacji poszczególnych stanowisk pracy – powiedział prezes Antonowa Ołeksandr Doneć. – Produkujemy pojedyncze elementy i komponenty na maszynach. Chociaż kwarantanna wymusza na nas zmianę planu produkcji, razem ze SpecTechnoExportem kontynuujemy planowo prace nad logistyczną i finansową stroną kontraktu, która stanowi ważną część każdej umowy międzynarodowej.

W produkcję samolotu jest zaangażowanych łącznie dwadzieścia pięć przedsiębiorstw ukraińskich oraz około trzydziestu przedsiębiorstw zachodnioeuropejskich i północnoamerykańskich. Finansowanie produkcji zabezpieczają trzy zagraniczne instytucje finansowe i jeden z banków ukraińskich.

Samolot zamówiony przez Peru może być skonfigurowany na kilka sposobów. W konfiguracji transportu ludzi może zabrać do stu pasażerów. W wygodniejszej wersji pasażerskiej na pokład wejdzie osiemdziesiąt osób. An-178 może również zabrać do 18 ton ładunku lub czterdziestu rannych wraz z personelem medycznym.

Zobacz też: Peru przerobi czołgi AMX-13 na haubice samobieżne

(antonov.com)

Maciej Hypś, Konflikty.pl