Prototypowy śmigłowiec VH-92A, który w przyszłości ma być wykorzystywany do wożenia amerykańskich prezydentów, został po raz pierwszy zaprezentowany publicznie w czasie przelotu nad Waszyngtonem z okazji amerykańskiego Dnia Niepodległości. VH-92A leciał na czele formacji, którą tworzyły również dwa Ospreye.
Klika VH-92A przechodzi obecnie próby w locie w bazie Patuxent River. W przyszłości będą obsługiwane przez piechotę morską i zastąpią śmigłowce VH-3D Sea King i VH-60N White Hawk.
VH-92A wizytowały Waszyngton już wcześniej. 22 września zeszłego roku, w ramach prób, śmigłowiec tego typu wykonywał próbne lądowania na południowym trawniku Białego Domu. Informacja o tych lotach została ujawniona dopiero 11 listopada wraz z publikacją oficjalnych zdjęć. Był to pierwszy z sześciu śmigłowców zbudowanych w ramach fazy projektowania i rozwoju.
Aktualne plany przewidują zakup dwudziestu trzech VH-92A. Siedemnaście będzie wykorzystywanych w codziennej służbie, cztery posłużą do szkolenia, a dwa pozostaną maszynami testowymi. Siedemnaście maszyn seryjnych ma zostać kupionych przez piechotę morską w latach 2019–2021. 30 maja podjęto decyzję o przejściu programu VH-92A z fazy rozwoju do fazy produkcji.
Zobacz też: 600 milionów dolarów na wstępne prace nad Air Force One
(rotorandwing.com)