Po tym jak Government Accountability Office odrzuciło protest Sikorsky’ego w sprawie przekazania siłom powietrznym zbyt wielu praw do własności intelektualnej dotyczącej śmigłowców, program zakupu następców UH-1N może ruszyć z miejsca. Przetarg miał być rozstrzygnięty już dawno, ale ciągle jest nękany opóźnieniami. Przez ten czas Sikorsky’emu z HH-60U i Boeingowi z MH-139 przybył nowy konkurent – Sierra Nevada oferująca używane UH-60L.

Sierra Nevada zamierza wykorzystać trwający program wymiany najstarszych modeli UH-60 w US Army. W ramach trwającej procedury Black Hawk Exchange and Sales Transaction US Army pozbywa się najstarszych UH-60A/L ze swojego arsenału i pozyskuje najnowsze modele tego śmigłowca. Przedsiębiorstwo zamierza za niewielką cenę odkupić te maszyny, dostosować do potrzeb US Air Force i sprzedać silom powietrznym.

Najpierw śmigłowce miałyby być przetransportowane do zakładów wojskowych w Corpus Christi, gdzie przeszłyby przeglądy. Następnie w fabryce Sierra Nevady w Huntsville śmigłowce zostałyby wyposażone w szklany kokpit typu Garmin G5000H oraz inne wyposażenie niezbędnie do realizacji nowych misji. Podwykonawcami byłyby spółki L3 Technologies i Ace Aeronautics.

Zobacz też: Życie po życiu UH-60A

(janes.com)

SSGT Suzanne M. Jenkins, USAF