Pisaliśmy już o tym, że amerykańska piechota morska ma za dużo wymagających remontu F/A-18 i że najprawdopodobniej otrzyma najlepsze egzemplarze Hornetów wycofane ze służby w US Navy. Teraz okazuje się, że US Marine Corps chce doprowadzić swoje ostatnie F/A-18C/D do najnowszych standardów awioniki, wyposażając je w radiolokatory AESA.
Jak podano w niezobowiązującym do wyboru oferty zapytaniu Naval Air Systems Command z 20 marca, USMC ma zamiar zastąpić obecnie używane radary AN/APG-73, będące udoskonaloną odmianą AN/APG-65, radiolokatorami ze skanowaniem fazowym. Powodem tej decyzji są problemy z obsługą, wsparciem technicznym i niezawodnością starych urządzeń, które dostarczane były w latach 1993–2006.
Ewentualny kontrakt miałby obejmować dziewięćdziesiąt osiem nowych radarów, po czternaście sztuk dla siedmiu eskadr lotnictwa piechoty morskiej. Ich dostawy miałyby się rozpocząć w ostatnim kwartale 2020 roku i zakończyć w 2022 roku. Produkty mają być kompatybilne z aktualną wersją oprogramowania myśliwców, a ich instalacja nie powinna wymagać modyfikacji dziobowej części kadłuba.
Jednym z głównych zainteresowanych zapytaniem może być Raytheon z radiolokatorem AN/APG-84 Raytheon Advanced Capability Radar (RACR), będącym pomniejszoną wersją AN/APG-79 (na zdjęciu). Podobne urządzenie, AN/APG-83 Scalable Agile Beam Radar (SABR), może zaoferować Northrop Grumman. Obie konstrukcje przystosowane są do montowania w ramach modernizacji na F-16 i klasycznych F/A-18.
Zobacz też: USA: Nietypowe pomysły lotniczych gigantów na promocję
(fbo.gov, janes.com)