Brytyjskie ministerstwo obrony potwierdziło, że dwa z pięciu zamówionych samolotów wczesnego ostrzegania i kontroli E-7A Wedgetail będą zbudowane na bazie używanych pasażerskich Boeingów 737NG. Pozostałe trzy płatowce będą fabrycznie nowe i zejdą z linii montażowej w latach 2021–2022.
Wielka Brytania zamówiła pięć Wedgetaili za 1,52 miliarda funtów dwa miesiące temu. Już wcześniej ustalono, że konwersja płatowców będzie zadaniem brytyjskiego przedsiębiorstwa Marshall Aerospace and Defence Group z Cambridge. Prace nad każdym egzemplarze potrwają około dwudziestu czterech miesięcy.
Niestety na razie nie ujawniono, po kim RAF otrzyma pierwsze dwie maszyny. Wiadomo, że ich pozyskaniem zajmie się Boeing, tak że brytyjskie siły zbrojne nie będą musiały uczestniczyć w transakcji.
Wedgetaile mają wchodzić do służby w RAF-ie w latach 2021–2026.
Zobacz też: 9 miliardów euro na utrzymanie niemieckich Tornad
(flightglobal.com)