Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych rozpoczęły proces wdrażania nowych zmodernizowanych silników dla floty samolotów Boeing KC-135 Stratotanker stacjonujących w bazie sił powietrznych MacDill na Florydzie.

Zgodnie z przedstawionym w sierpniu ubiegłego roku programem Upgrade Propulsion (C-PUP), modernizacji powinny ulec dziewięćdziesiąt trzy silniki F108 (CFM56-2) zainstalowane w używanych przez siły powietrzne KC-135 Stratotanker oraz przez marynarkę wojenną samolotach dowodzenia, łączności i retransmisji sygnałów radiowych Boeing E-6B Merkury

Pierwszy zmodernizowany silnik został już zainstalowany w samolocie Stratotanker w dniu 15 stycznia. W sumie w każdym kolejnym roku modernizowanych będzie sto dwadzieścia jednostek napędowych. Proces będzie trwał około dwanaście lat. W tym czasie do USAF zostanie dostarczonych tysiąc czterysta zmodernizowanych silników. Ograniczeniu ulegnie zużycie paliwa przez samoloty znajdujące się na wyposażeniu Dowództwa Transportu Strategicznego USAF.

Program Upgrade Propulsion (C-PUP) zakłada zmniejszenie zużycia paliwa w czasie lotu. Pierwszym namacalnym rezultatem będzie zwiększony zasięg samolotów. Ponadto silniki zwiększą swoją wytrzymałość, co znacznie ograniczy liczbę dokonywanych przeglądów technicznych, a jednocześnie wydłuży zdolność ich użytkowania o co najmniej dwadzieścia lat. W ten sposób załatwiony zostanie problem z opóźnieniami w dostawach tankowców KC-46A, które maja zastąpić część wysłużonych Stratotankerów.

(strategicdefenceintelligence.com)

USAF/Airman 1st Class Laura Suttles