Przedsiębiorstwo Textron AirLand oblatała 22 grudnia pierwszy egzemplarz lekkiego samolotu uderzeniowego Scorpion w konfiguracji seryjnej. Maszyna wystartowała z bazy lotniczej McConnell w Wichicie w stanie Kansas z pilotami doświadczalnymi Donem Parkerem i Dave’em Stitzem za sterami.

Lot trwał godzinę i czterdzieści dwie minuty. Samolot sprawował się w powietrzu bez zarzutu, sprawnie działało również całe wyposażenie elektroniczne.

Konfiguracja seryjna Scorpiona różni się pod pewnymi względami od znanego dotąd prototypu, który spędził w powietrzu ponad 800 godzin. Podstawowe modyfikacje samego płatowca to czterostopniowy skos płata, stateczniki pionowe zapewniające lepsze właściwości lotne przy dużej prędkości i uproszczona konstrukcja podwozia.

Kabinę przeprojektowano tak, aby pilot mógł pracować w zgodzie z koncepcją HOTAS (hands-on throttle and stick), oddano mu również do dyspozycji wyświetlacz przezierny nowej generacji i dwa ekrany dotykowe o wysokiej rozdzielczości. Awionikę oparto na zintegrowanej platformie Garmin G3000 zoptymalizowanej pod kątem działań bojowych. Zmiany te mają skutkować wyższym potencjałem realizowania misji na przedni stanowisku i większymi możliwościami w zakresie nawigacji na tylnym stanowisku.

(informacja prasowa Textrona; fot. Textron)

Textron