Jak podała 20 lutego strona internetowa Boeinga, z końcem stycznia do służby w lotnictwie US Navy trafił pierwszy od dwudziestu jeden miesięcy fabrycznie nowy myśliwiec F/A-18E. Poprzedniego Super Horneta przekazano marynarce w maju 2016 roku. Później z linii montażowej zakładu w St. Louis schodziły wyłącznie samoloty w wersji walki elektronicznej EA-18G.
Maszyna oznaczona fabrycznie jako E298, czyli 298. wyprodukowany egzemplarz wersji F/A-18E, trafiła do znanej ostatnio z zestrzelenia Su-22 nad Syrią eskadry VFA-87 „Golden Warriors” z bazy NAS Oceana. Na przekazanie użytkownikowi w kolejce czekają jeszcze cztery Super Hornety z budżetu na 2016 rok i F/A-18E/F, których budowę sfinansowano ze środków na lata fiskalne 2017 i 2018.
Dave Sallenbach, menadżer produkcji programu F/A-18E/F i EA-18G, twierdzi, iż przyszłość samolotów tej rodziny po 2018 roku jawi się obiecująco. Płatowiec otrzymał bowiem nowe możliwości, firma pokazała zaś, że na nowe Super Hornety będzie istniało zapotrzebowanie jeszcze co najmniej do połowy następnej dekady, a może nawet do lat trzydziestych.
Roaring into service!
The first F/A-18 #SuperHornet in almost two years flies out of St. Louis! #E298 has been delivered to @NAS_Oceana to fly with the “Golden Warriors” of @USNavy Strike Fighter Squadron (VFA) 87!
FULL STORY: https://t.co/WiuYVKU0b6 #F18 pic.twitter.com/OFF9skH6bW— Boeing Defense (@BoeingDefense) 20 lutego 2018
Zobacz też: Boeing nie składa broni w walce o nowe kontrakty
(boeing.com)