W czasie targów ILA Boeing zaprezentował między innymi morski samolot wielozadaniowy P-8A Poseidon. Chociaż zarówno producent, jak i przedstawiciele władz odmówili komentarza na temat uczestnictwa Boeinga w niemiecko-francuskim programie na wspólny morski samolot patrolowy, P-8 wydaje się jednym z oczywistych kandydatów. Z tego powodu Boeing podzielił się nowymi informacjami o rozwoju tej platformy.
Chociaż głównym zadaniem P-8 jest zwalczanie nawodnych i podwodnych okrętów wojennych przeciwnika, może on też brać udział w misjach ratunkowych. Jego wyposażenie pokładowe bardzo dobrze nadaje się do poszukiwania rozbitków czy ofiar katastrof naturalnych. P-8 były wykorzystywane w tej roli w Stanach Zjednoczonych po przejściu huraganów w 2017 roku. W czasie jednej z takich misji zestaw ratunkowy zrzucony z P-8 pomógł załodze statku wyrzuconego na mieliznę.
Ponadto w ramach trzeciej fazy rozwoju programu Poseidony zostały wyposażone w nowe komputery pokładowe. Bazują one na rozwiązaniach znanych z rynku cywilnego i pozwalają dowolnie skalować cały system, bazujący teraz na oprogramowaniu funkcjonującym na zasadzie oddzielnych aplikacji, które można w dowolny sposób włączać, wyłączać i konfigurować w zależności od potrzeb. Ponadto do przetwarzania danych mogą zostać wykorzystane procesory z kart graficznych komputerów pokładowych.
Postępuje także integracja Poseidona z samolotami bezzałogowymi, zwłaszcza z MQ-4C Tritonem. Na razie sukcesem zakończyła się integracja na poziomie podstawowym obejmująca przesyłanie głosu pomiędzy MQ-4 a załogą P-8, a także przesyłanie transmisji wideo za pomocą łączy Link 16 i Common Data Link. Teraz trwają prace nad umożliwieniem transmisji tych samych i dodatkowych danych także do naziemnych operatorów Tritona. Współpraca P-8 z MQ-4 może być atrakcyjna dla Niemiec w kontekście wspomnianego programu przyszłego samolotu morskiego, ponieważ kraj ten zamierza kupić cztery MQ-4C.
Zobacz też: Kawasaki P-1 oferowany Francji i Niemcom
(Military Technology ILA Berlin Official Show Daily Day 3)