Na chińskich forach internetowych o tematyce militarnej pojawiły się informacje o próbach dwóch nowych transporterów opancerzonych. Oba pojazdy są zbudowane w układzie 6 × 6 i mają możliwość pływania.

Transportery zachowują konwencjonalny układ konstrukcyjny z przedziałem napędowym z przodu i desantowym z tyłu. W obu żołnierze desantują się przez opuszczaną rampę z tyłu kadłuba. Oba mają także otwory strzeleckie w burtach. Prawdopodobnie jak w przypadku innych pojazdów amfibijnych układy zasysania powietrza i wydechowy zostały umieszczone na dachu kadłuba.

Są jednak także pewne różnice. Pierwszy transporter otrzymał bezzałogową wieżę uzbrojoną w karabin maszynowy i wyposażoną w głowicę elektrooptyczną na podnoszonym maszcie. Napęd w wodzie zapewniają dwie śruby umieszczone w tylnej części kadłuba. Tam też prawdopodobnie zamontowano także pomocniczą jednostkę zasilającą. Z kolei nad otworami strzeleckimi desantu widoczne są kamery. Być może stanowią one element systemu obserwacji dookolnej.

Drugi pojazd jest nieco dłuższy za sprawą dwóch pojemników przymocowanych po bokach rampy desantowej. Najprawdopodobniej jeden mieści pomocniczą jednostkę zasilającą, a drugi służy do przewozu dodatkowego wyposażenia. Trudno powiedzieć cokolwiek na temat wieży, która na dostępnych zdjęciach jest szczelnie osłonięta siatką maskującą. Wydaje się jednak, że zainstalowano na niej panoramiczny przyrząd obserwacyjny dowódcy.

Zobacz też: W Chinach powstaje najszybsza amfibia świata

(janes.com; na fot. transporter WZ551)