Najwięksi potentaci przemysłu lotniczego Stanów Zjednoczonych – Bell, Boeing i Lockheed Martin – sięgają już różnych pomysłów, żeby przekonać opinię publiczną o walorach swoich produktów. Pomóc im w tym mają lansowanie pozytywnych trendów, personifikacja śmigłowców oraz superbohaterowie i ich supermoce.
Lockheed Martin przyrównuje możliwości najnowszej rozwijanej przez siebie awioniki do postaci ze stron komiksów i kinowych ekranów. Piloci śmigłowców mają posiąść wzrok Supermana, mogący przenikać niemal wszystko. Fuzja danych z radaru, kamer telewizyjnych i czujników pracujących w podczerwieni ma pomóc załogom wiropłatów lepiej widzieć zwłaszcza podczas trudnych podejść do lądowania.
Aby używać dodatkowych zmysłów, lotnicy nie muszą, na wzór Spider-Mana, poddawać się ukąszeniom radioaktywnego pająka. Zapewnić to mają termowizyjne czujniki ostrzegające przed obecnością wrogich samolotów i rakiet. Możliwości Daredevila, który mimo utraty wzroku potrafił z daleka zlokalizować wrogów i podjąć z nimi walkę, piloci myśliwców mają uzyskać dzięki podwieszanemu termolokatorowi Legion.
Odwiedzając zaś witrynę firmy Bell Helicopters, jeszcze kilka tygodni temu można było się natknąć na test osobowości, po którego wypełnieniu ankietowany mógł zobaczyć wynik w stylu: „Starasz się być wszechstronny i patrzeć w przyszłość. Jesteś jak V-280 Valor.” Żeby nie było podejrzeń – nie jest to tylko sprytna reklama jednego produktu. Po nieco innym wypełnieniu testu można było otrzymać odpowiedź: „Jesteś jak Bell 505”.
Przy tym wszystkim Boeing jawi się jako tradycjonalista. Na stronie koncernu zamieszczono refleksje na temat pozytywnego zjawiska powrotu do pomysłowych malowań samolotów, których dobroczyńcą jest wynalazek farby w sprayu. Wśród ilustracji do materiału jest między innymi F-4 Phantom US Navy z 1976 roku, pomalowany w specjalne barwy z okazji 200. rocznicy Deklaracji Niepodległości Stanów Zjednoczonych, oraz wykonane czterdzieści lat później okolicznościowe malowanie F-15C Gwardii Narodowej Oregonu.
Throughout the Air Force, painted planes make a quiet comeback https://t.co/mgrw3quSWM pic.twitter.com/g932h98vCZ
— Military Times (@MilitaryTimes) May 15, 2016
(lockheedmartin.com, bellhelicopter.com, boeing.com)