Namibijska państwowa firma Windhoeker Maschinenfabrik (WMF) wprowadza do produkcji transporter opancerzony Mk III i opracowuje jego wersje w układach 6×6 i 8×8. Rzeczniczka prasowa zakładów Magarete van Niekerk powiedziała, że transporter Mk II przeszedł w ubiegłym roku próby z ładunkami wybuchowymi umieszczonymi pod tylnym kołem (14 kilogramów), pod kierowcą (14 kilogramów) i pod środkiem pojazdu (21 kilogramów). Testy zakończyły się powodzeniem i transporter wszedł już do produkcji, a transporter Mk III znajduje się właśnie teraz w tej samej fazie testów. Jego produkcja ma rozpocząć się niedługo.
Pojazd Mk III ma być wykorzystywany głownie przez cywilne formacje zajmujące się bezpieczeństwem i ochroną granic oraz przez oddziały specjalne, na życzenie klienta będzie jednak można go przystosować do innych zadań. Pojazd został pierwszy raz zaprezentowano publicznie w czasie targów Africa Aerospace and Defence Exhibition w Pretorii we wrześniu ubiegłego roku. Wóz został zbudowany na bazie układu napędowego Iveco.
Mk III ma budowę modułową, dzięki czemu może być łatwo zabudowany w różnych wariantach: ambulansu, warsztatu czy transportowej. Napędzany jest sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym spełniającym normy Euro 3 i rozpędza się do 110 kilometrów na godzinę. Pojazd waży około dziewięciu ton i ma miejsce dla dziesięciu ludzi łącznie z kierowcą. W tej chwili namibijski rząd jest w trakcie negocjacji pierwszej umowy eksportowej na ten pojazd.
Wozy 6×6 i 8×8 mają zostać zaprojektowane w przyszłym roku. Ponadto WMF pracuje nad zupełnie nowym lekkim pojazdem opancerzonym, który ma być zoptymalizowany do działania w środowisku wodnym i podmokłym.
(defenceweb.co.za; na zdjęciu pojazd Mk II w czasie prób wytrzymałości na wybuchy min, fot. materiały prasowe WMF)