Amerykańskie siły zbrojne stale zamawiają znaczące ilości śmigłowców wielozadaniowych UH-60M, ale posiadają też na stanie dużą flotę starszych UH-60L. Ich głęboka modernizacja polepszająca osiągi nie jest opłacalna, ale zapadła decyzja o modernizacji ich awioniki. Będzie ona identyczna jak ta w UH-60M, co pozwoli zaoszczędzić pieniądze na szkoleniu załóg oraz pozwoli częściowo uniezależnić się od dostaw nieprodukowanych już części. Ponadto nowe, cyfrowe urządzenia zajmują mniej miejsca, mają mniejszą masę oraz zużywają mniej energii. Zmodernizowane śmigłowce będą miały oznaczenie UH-60V.
US Army planuje zmodernizować w ten sposób około 700-900 UH-60L, a wykonawcą prac będzie Northrop Grumman. Cyfrowy kokpit będzie spełniał wymagania programu Future Airborne Capability Environment, którego celem jest stworzenie jednolitego standardu i podniesienie interoperacyjności awioniki we wszystkich statkach powietrznych sił zbrojnych USA. W tym celu Northrop Grumman przekaże rządowi wszelkie dane techniczne i kod oprogramowania zainstalowanych urządzeń.
(defenseindustrydaily.com, fot. Sikorsky Aircraft)