11 czerwca uznano, że technik turbin gazowych 3. klasy mat Peter Mims (na zdjęciu) wypadł za burtę i utonął. Trzy dni później marynarz odnalazł się na pokładzie macierzystego krążownika USS Shiloh (CG 67) – w jednej z maszynowni.

Mims zaginął 8 czerwca. Do jego poszukiwań zorganizowano dużą akcję ratowniczą, w którą zaangażowały się także japońska marynarka wojenna i straż wybrzeża. Po pięćdziesięciu godzinach poszukiwań obejmujących obszar 14 200 kilometrów kwadratowych Morza Filipińskiego operację odwołano, a marynarza uznano za prawdopodobnie zmarłego.

Nie wiadomo jak matowi Mimsowi udało się przez tak długi czas pozostać niewykrytym na okręcie. Po odnalezieniu został przetransportowany na lotniskowiec USS Ronald Reagan w celu przeprowadzenia badań lekarskich i określenia dalszego postępowania. US Navy rozpoczęła śledztwo w sprawie jego zniknięcia.

Zobacz też: Dowódca krążownika zwolniony ze stanowiska

(navaltoday.com, navytimes.com)

US Navy / Mass Communication Specialist Seaman Pat Morrissey