Służba prasowa Israel Aerospace Industries (IAI) poinformowała o zintegrowaniu zabudowanej głowicy optoelektronicznej M-19HD EO z bezzałogowym statkiem latającym Heron TP. Przeprowadzone na początku czerwca loty próbne zakończyły się sukcesem. Podczas testów skontrolowano działanie czujników, systemu stabilizacji głowicy i jej zdolność śledzenia obiektów. Dzięki jej wykorzystaniu platformy załogowe i pilotowane opcjonalnie zwiększą zdolności w zakresie prowadzenia długotrwałych misji rozpoznania i obserwacji (ISR) oraz dominacji nad danym obszarem.

Wcześniej specjaliści Israel Aerospace Industries testowali głowicę M-19HD EO podwieszoną pod kadłubem samolotu Piper PA-23 i bezzałogowego Heron 1. Te testy również zakończyły się sukcesem. Zdaniem przedstawicieli izraelskiego przedsiębiorstwa możliwa jest integracja tego sprzętu z wieloma platformami powietrznymi, takimi jak bezzałogowe statki powietrzne klasy HALE/MALE, samoloty, aerostaty i śmigłowce bojowe.

M-19HD to wielozakresowa, wieloczujnikowa głowica optoelektroniczna o wysokiej rozdzielczości. W jej wnętrzu można zabudować maksymalnie siedem czujników o wysokim poziomie czułości. Według producenta głowica charakteryzuje się wysoką stabilnością i bardzo dobrym przetwarzaniem obrazu o wysokiej rozdzielczości. Dzięki temu i zastosowaniu automatycznego układu śledzącego możliwe staje się śledzenie i obserwacja obiektów podczas dnia i nocy w każdych warunkach atmosferycznych. Wbudowany system nawigacyjny IMU/GPS zapewnia dużą dokładność lokalizacji naziemnej obserwowanego obiektu. Głowica poprawia świadomość sytuacyjną i odciąża pilota statku powietrznego.

materiały prasowe IAI

materiały prasowe IAI


(iai.co.il; fot. Maciej Hypś, Konflikty.pl)