Francja rozpoczęła proces poszukiwania następców samolotów szkoleniowych Alpha Jet, a jednym z faworytów do ich zastąpienia jest Alenia Aermacchi M-345 HET. Jeszcze w tym miesiącu przedstawiciele francuskich sił powietrznych i agencji do spraw zakupów uzbrojenia odbędą wizytę w siedzibie producenta samolotu w Venegono we Włoszech, gdzie odbędą się testy samolotu.

Włosi odnieśli już pewien sukces handlowy ze swoim poprzednim modelem M-346 do szkolenia zaawansowanego. Kupiły go Włochy i Polska. Szacowany na około trzydzieści pięć maszyn potencjalny kontrakt dla Francji pozwoliłby utworzyć włoskiej firmie europejską sieć baz szkoleniowych, z których mogłyby korzystać także inne państwa regionu.

– Z geograficznego punktu widzenia potrzebujemy jeszcze jednego kraju europejskiego. Mamy Lecce i Dęblin, potrzebujemy trójkąta – powiedział przedstawiciel włoskiej firmy, dodając, że jest już wstępne zainteresowanie ze strony Austrii, Belgii i Hiszpanii na korzystanie z takich usług szkoleniowych.

(flightglobal.com)

Maciej Hypś, konflikty.pl