Embraer podejmuje duże wysiłki w celu znalezienia pierwszego europejskiego nabywcy samolotów A-29 Super Tucano. Odpowiedzialny za sprzedaż samolotu w Europie i Afryce Północnej Simon Johns w czasie londyńskiej konferencji SMi Close Air Support powiedział, że Super Tucano w europejskich siłach powietrznych może przejąć wykonywanie wielu zadań odrzutowców i śmigłowców.
Przedstawiciel producenta wskazał na Ukrainę, której nie stać na nowe samoloty wielozadaniowe i gdzie Super Tucano za niewielką cenę mogłyby dostarczyć znacznego potencjału bojowego. Ponadto zdolność do operowania z lotnisk polowych dałaby dużą elastyczność w jego wykorzystaniu. Te zalety pozwoliły odnieść sukcesy eksportowe w innych regionach świata.
W ramach zwiększenia szans na pozyskanie europejskich klientów Embraer prowadzi prace modernizacyjne w swoim samolocie. Już teraz zaplanowano integrację pocisków przeciwpancernych Hellfire, ale przedstawiciel firmy powiedział, że istnieje także możliwość integracji z dowolnymi innymi pociskami przeciwpancernymi wybranymi przez odbiorcę. Dodał, że tak uzbrojony Super Tucano może służyć jako niszczyciel czołgów na teatrze działań z niewielką lub częściową obroną przeciwlotniczą. W tej chwili zadania te są wykonywane głównie przez śmigłowce uderzeniowe.
Innym udoskonaleniem znajdującym się w fazie rozwoju są urządzenia ostrzegające przed opromieniowaniem przez radar i osobne urządzenie do ostrzegania przed nadlatującymi rakietami. Takie wyposażenie jest niezbędne dla realizacji misji w Europie, gdzie większość państw ma co najmniej średni poziom obrony przeciwlotniczej.
Zobacz też: Samoloty ze śmigłem posłużą do zwalczania dronów?
(janes.com)