Jest już praktycznie pewne, że Hindustan Aeronautics Limited zdąży z oblotem śmigłowca LUH (Light Utility Helicopter) przed końcem 2015 roku. Jest to szczególnie istotne ze względów prestiżowych: stanowiłoby piękne podsumowanie siedemdziesiątego piątego roku istnienia przedsiębiorstwa HAL, założonego w 1940 roku jako Hindustan Aircraft.
LUH ma zastąpić w indyjskich siłach zbrojnych przestarzałe śmigłowce Chetak (Aerospatiale Alouette III) i Cheetah (Aerospatiale SA-315B). Napędzana pojedynczym silnikiem HAL/Turbomeca Shakti 1U maszyna o masie 3,1 tony ma osiągnąć wstępną gotowość operacyjną w połowie 2017 roku. Rozpoczęcie produkcji seryjnej w specjalnie do tego celu budowanych zakładach w Tumakuru (stan Karnataka) zaplanowano na rok 2018.
Wojska lądowe i wojska lotnicze złożyły wstępne zamówienie na 187 LUH-ów. Powstać ma także pochodna wersja rozpoznawczo-obserwacyjna LOH (Light Observation Helicopter).
(defencenews.in; fot. Jinu.raghavan, domena publiczna)