Nowy algorytm oceny stanu zużycia należących do Australii samolotów wielozadaniowych F/A-18A/B pozwoli na wydłużenie ich służby i większą elastyczność operacyjną. Algorytm nazwany MSMP3 stworzony przez australijski Urząd Technologii Obronnych wyprze starszą metodę oceny zużycia samolotu, która zdaniem Australijczyków niepotrzebnie była zbyt konserwatywna i zbyt ostrożna.
Nowa metoda została wprowadzona już we wrześniu ubiegłego roku, a teraz wyciągnięto pierwsze wnioski. Wskazują one, że zużycie samolotów jest mniejsze, niż sądzono, a zmęczenie materiału nastąpi później niż planowane wycofanie samolotów ze służby. Dzięki tej wiedzy samoloty można wykorzystywać bardziej intensywnie, co zwiększy elastyczność australijskiego lotnictwa.
RAAF używa siedemdziesięciu jeden F/A-18A/B zakupionych w latach osiemdziesiątych. Ich wycofanie zaplanowane jest na 2022 rok. Wtedy mają być zastąpione przez F-35A.
(flightglobal.com; fot. materiały prasowe EADS)