Według strony internetowej 42.tut.by, białoruskie siły zbrojne już w styczniu otrzymają pierwsze egzemplarze pojazdu BTR-70MB1, zmodernizowanego kołowego transportera opancerzonego BTR-70. BTR-70MB1 został zaprojektowany i wyprodukowany przez Białoruski 140. Zakład Remontowy z Borysowa. Według producenta pojazd oferuje większy poziom ochrony niż jego wcześniejsza wersja i jest bardziej przestronny.
Wyposażony został w mocniejszy ośmiocylindrowy, wysokoprężny silnik KamAZ-7403 W-8 z turbodoładowaniem i o mocy 260 koni mechanicznych. Pojazd ma zamontowaną nową skrzynię biegów i skrzynię rozdzielczą. Pomimo dodatkowej wagi 1500 kilogramów w porównaniu z BTR-em-70 (zobacz też: BTR-70M dla kirgiskich wojsk lądowych), nowy pojazd może poruszać się maksymalną prędkością 92 kilometrów na godzinę po drogach utwardzonych.
Ważną zmianą BTR-a-70MB1 są dwa włazy desantowych po obu stronach kadłuba pojazdu, umieszczone między drugą i trzecią osią napędową. Mają one konstrukcję dwudzielną, górna część otwiera się w kierunku przodu pojazdu, zaś dolna to podest służącym jako stopień. Jest to konstrukcja podobna do tej, którą zastosowano w BTR-80.
Wewnętrzna przestrzeń BTR-a-70MB1 została zwiększona o 14 centymetrów, aby zaoferować większą wygodę dla załogi. Pojazd może zabrać łącznie 11 żołnierzy, w tym trzyosobową załogę składającą się z dowódcy, kierowcy i strzelca. BTR-70MB1 wyposażony jest w moduł uzbrojenia obsługiwany przez jednego żołnierza wieży, znajdujący się w przedniej górnej części kadłuba. Uzbrojony jest w wielkokalibrowy karabin maszynowy kalibru 14,5 milimetra i karabin maszynowy kalibru i 7,62 milimetra. Wieżyczka jest identyczna jak w BTR-ach-80 (zobacz też: Ukraińcy modernizują BTR-80) i opancerzonych pojazdach rozpoznawczych BRDM-2.
BTR-70MB1 dysponuje zdolnościami amfibijnymi i w wodzie napędzany jest pojedynczym pędnikiem strugowodnym umieszczonym centralnie w tylnej części kadłuba. Dzięki temu pojazd może poruszać się z maksymalną prędkością dziesięciu kilometrów na godzinę.
(armyrecognition.com, 42.tut.by)