Mijający tydzień obfituje w doniesienia o okrętach podwodnych. Tym razem amerykański biznesmen został skazany za sprzedaż podrobionych części do okrętów podwodnych. Kilka dni później rozpoczął się dalszy proces inżyniera oskarżonego o próbę wykradzenia planów lotniskowca Gerald R. Ford.
Peter Pincon, czterdziestodwuletni przedsiębiorca z Massachusetts usłyszał 6 października wyrok za sprzedaż podrabianych półprzewodników firmom produkującym elementy okrętów podwodnych. Pomiędzy lutym 2007 a kwietniem 2012 kupował podróbki od dostawców z Chin i Hongkongu. Następnie w swoich firmach Tytronix Inc i Epic International Electronics fałszował dokumentację i tak zalegalizowany towar sprzedawał na rynku amerykańskim, w tym dostawcom US Navy. Sąd federalny w Hartford skazał go na 37 miesięcy więzienia i zapłacenie 350 tysięcy dolarów grzywny za zorganizowanie nielegalnego importu produktów militarnych.
Z kolei sąd okręgowy z Yorktown rozpatruje sprawę Mustafy Ahmeda Awwada, który usiłował sprzedać plany lotniskowca Gerald R. Ford Egiptowi. Sprawa jest skomplikowana, prokuratura żąda co najmniej dwunastu lat więzienia, jednak dokumenty, które wykradł Awwad nie były utajnione. Ponad to istnieją zastrzeżenia, że inżynier padł ofiarą prowokacji FBI. Egipcjanin przyznał się do winy w czerwcu bieżącego roku, dzięki czemu grozi mu jedynie od ośmiu do jedenastu lat odsiadki. Obecnie rodzina i przyjaciele Awwada wnoszą o dalsze złagodzenie wyroku, argumentując, że jest „miłym człowiekiem, dobrym mężem i kochającym ojcem”.
(stripes.com, fot. U.S. Navy photo/ General Dynamics Electric Boat)